piątek, 2 listopada 2012
O starszych konsumentach na StarsiRodzice.pl
– Mamy możliwość porównania sytuacji osób starszych w latach 2009-10 i teraz pod koniec 2012 r. To, co uzyskałyśmy w badaniach sprzed trzech czy dwóch lat, to już był sygnał, że dla tych ludzi musi zostać stworzona specjalna oferta – zauważa prof. Teresa Słaby, ekonomista, kierownik Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji SGH w wywiadzie udzielonym dla Instytutu Obywatelskiego.
Według ekonomistki konieczne jest wyjście do seniorów z informacją na temat aktualnej oferty przeznaczonej dla tej grupy konsumentów. Problem z dostępem do wiedzy na temat tego, z czego można skorzystać, występuje zwłaszcza na wsi. Jak twierdzi prof. Słaby, także rynek usług i produktów nie jest wystarczająco poinformowany na temat potrzeb polskich seniorów. Wynika to częściowo z faktu, iż grupa starszych konsumentów jest niejednorodna i trudna do zdefiniowania przez biznes: część polskich seniorów to osoby samotne, część prowadzi gospodarstwo domowe wspólnie z małżonkiem, a także dorosłymi dziećmi.
Które branże powinny lepiej przyjrzeć się ważnej grupie docelowej, którą stają się polscy seniorzy? Według prof. Słaby najstarsi Polacy będą coraz chętniej korzystać z usług medycznych i opiekuńczych. Innego rodzaju ofertę warto przygotować dla młodszych seniorów. – Wśród młodszych starszych istnieje popyt na posezonowe oferty turystyczne, rekreację, np. na basenach czy gimnastykę relaksacyjną w salach sportowych. Tego typu usługi miałyby szansę z tym, że musiałyby być zróżnicowane w odniesieniu do segmentu wieku i oczywiście cechowałaby je stosunkowo niska cena – zauważa prof. Słaby. Całość wywiadu można przeczytać na stronie internetowej Instytutu Obywatelskiego.
Więcej o zmianach na rynku usług i produktów wynikających z przemian demograficznych także w książce „StarsiRodzice.pl. Recepty na dobrą starość” – do nabycia w sklepie internetowym.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz